z35W7z4v9z8w

2016-12-03

Stukad tå & Louis Vuitton & Tacos

Hej på er alla!
Idag råkade jag gå rakt in i en hylla på H&M då jag fick syn på en snygg sjal. Trots att jag fick ont så var jag tvungen att titta på sjalen och satte på mig den för att kolla hur jag såg ut i en spegel. Då kom det fram en kvinna och sa att det var hennes sjal och sträckte fram handen. Jag svarade att jag hittade den först och att jag skulle prova den nu.
Kvinna stod kvar och tittade på mig medan jag provade sjalen och jag började känna mig lite obekväm. Jag kunde se henne i spegeln och hon log mot mig och sa att sjalen satt snyggt på mig. Hon förstod antagligen att jag letade efter prislappen för plötsligt sa hon att sjalen kostade 8000 kronor. ”Va!” Utbrast jag. ”8000 kronor”
Ja! Det är en Louis Vuitton sjal, jag köpte den i Paris, berättade hon och rättade till sjalen på mig. Gissa om jag kände mig pinsam. Jag tog av sjalen och räckte över den till henne och bad om ursäkt. Kvinna var riktigt trevlig och svarade att sjalen passade mig väldigt bra. Sedan tackade hon för att hon fick tillbaka den och sa hej då innan hon gick.
Tyvärr var jag så generad att jag inte lyckades ta en bild på sjalen.
Det var ju en rolig historia att berätta för mamma när jag kom hem. Men det som är mindre roligt är att min tå har svullat och gör ont.

Stukad tå

Jag sov över hos en kompis igår kväll så jag missade fredagsmyset hemma så idag hade vi lördagsmys istället. Vi förberedde med att inhandla råvaror för tacos på Ica Maxi i Kumla och dukade upp i vardagsrummet. Som lördagsfilm tittar vi just nu på James Bond filmen Quantum of Solace på TV4.

tacos

Och filmen fortsätter än så nu ska jag fortsätta att knapra på chips och se hur flygplansscenen slutar. Jag har sett filmen innan men jag minns inte så mycket av den. James Bond och Camilla hoppade ur flygplanet utan fallskärm, men James Bond lär väl knappast dö…eller vad tror ni?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar