z35W7z4v9z8w

2016-12-01

När blir man en shopaholic?

Alla gillar att shoppa. Några shoppar mer medan andra shoppar lite. Jag tror att jag ligger mittemellan. Mina kompisar och jag åker ofta till köpcentret utanför Örebro och det är sällan jag kommer hem tomhänt. Det finns alltid något som jag tycker att jag behöver. Och ibland skäms jag när jag kommer hem med en påse i handen.
Jag får ca 250 kr i månadspeng och när jag verkligen vill ha något så sparar jag några månader för att ha råd. Idag kunde jag åka till köpcentret och inhandla lite kosmetika som jag längtat efter. Vad jag köpte kan du se på bilden nedan:

shopping

När jag kom hem idag sa pappa skämtsamt att jag hade blivit en shopaholic. Jag satte mig vid datorn och sökte på ordet och beskrivningen löd: Att man handlar för mer pengar än man har råd med.
Med andra ord så är jag ingen shopaholic. Jag kan inte handla för mer pengar än jag har…eller? Jag brukar ju fråga mamma och pappa om lite mer pengar ibland – innebär det att jag handlar för mer pengar än jag har?
Usch! Det är förvirrande. Jag får väl sluta att köpa småsaker och bara handla det jag verkligen behöver. Trots allt lyckas jag ju spara en massa pengar även då jag shoppar då och då. Det borde väl ge pluspoäng!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar