z35W7z4v9z8w

2016-12-03

Dör Blixten McQueen i Bilar 3 ?

Bilar 3

Vilken dramatik. Jag har just sett den korta trailer som Disney/Pixar har släppt på filmen Bilar 3 och jag är säker på att många kommer att bli nyfikna på vad som händer med Blixten McQueen. I trailern ser man honom krascha och volta brinnande i luften. Kommer Blixten McQueen att dö i Bilar 3.
När jag var yngre såg jag Bilar 1 och tyckte mycket om filmen. Bilar 2 var inte lika bra. Den kändes lite bajsnödig. Men jag läste en artiken att efter Bilar 2 haft premiär har det sålts kringprodukter som leksaker, filmer, t-shirts och andra Bilar 2-saker för 98 miljarder kronor. Så man kan nog säga att filmen blev populär hos den stora massan. Om man jämför med Star Wars-filmerna så har dessa sålt kringprodukter för 118 miljarder kronor.
Jag tittade på trailern till Bilar 3 med min 7 åriga lillabror och han blev eld och lågor. Han ville att vi skulle ta på oss ytterkläderna bums och åka direkt till biografen. Men filmen kommer att ha biopremiär i USA den 16 juni 2017 och därefter dröjer det till den 1 september 2017 innan den har premiär i Sverige. Försök att förklara detta för honom!!!
I Bilar 3 är Blixten McQueen mycket äldre och orkar inte köra lika fort som de yngre bilarna, och tanken är att filmen ska göra oss emotionella genom mycket dramatik, olyckor och återblickar till Doc Hudson. Och dramatik har de verkligen lyckats skapa i trailern.
Det ska bli intressant att se filmen för nu är jag och mina syskon taggade…
Vad tycker ni? Vad gillade ni filmerna Bilar 1 och Bilar 2 ?
Kolla även på trailern till Bilar 3:

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar