z35W7z4v9z8w

2016-12-03

Det är första advent idag

Blogginläger skapades:


julkrubba
Philip ville att vi skulle spela ”Jakten på den försvunna diamanten” så hela familjen satt samlade runt ett bord och hade trevligt tillsammans. Jag tror att det är dom här tillfällena som man kommer att minnas och sakna när man blir äldre.
I morse vaknade jag kl 07:04 och tog på mig mina träningskläder för att ta en löprunda på 5 kilometer. Med Spotify i öronen och den kalla vinden i ansiktet gav jag mig iväg och insåg att jag borde ha klätt mig lite varmare. Jag vet inte hur kallt det var men jag frös riktigt bra kan jag lova. Något som jag noterat under mina tidiga morgonrundor är att det är många äldre som är ute och promenerar.
Jag ser aldrig någon i min egen ålder utan bara pensionärer som är ute och går…ofta med gåstavar.
Så här fint såg det ut i morse innan dimman hade lättat. Vanligtvis brukar jag också se rådjur på ängarna, men idag ville de inte vara med på bild.

Kumla

Vad kommer att hände mer idag då?
Jo! Först ska vi åka och fira mormors syster som fyller 70 år idag. Därefter kommer vi att åka till Örebro för att titta på julskyltningen. Tidigare brukade vi gå ut för att titta på julskyltningen i Kumla men vi blev alltid väldigt besvikna.
Butikerna brukade täcka för sina fönster flera dagar innan första advent för att skylta om, men när det sedan var dags att visa vad de hade åstadkommit så blev besvikelsen stor. Det enda som hade hänt var att butiksägarna hade lagt ut glitter och julgranskulor i den befintliga skyltningen.
Så varje år blev det glesare och glesare av folk som gick runt och tittade i skyltfönstren. Nej! Tacka vet jag för julskyltningen i Stockholm och på Liseberg. Även om Kumla är en liten ort så borde butiksägarna värna om de få kunder som trots allt handlar lokalt. Men som man bäddar får man ligga.
Det var flera år sedan vi lämnade Kumlas julskyltning och åker istället till Örebro. Även om Örebro inte är i klass med Stockholm så har butiksägarna nog med vett att inte fuska med sin skyltning.
Hur ser julskyltningen ut där ni bor? Tycker ni att det är fint? Var såg ni eran bästa julskyltning någonstans?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar