z35W7z4v9z8w

2016-12-02

Fick A på NO provet

skola

Vi fick tillbaka NO provet och jag fick ett A. Hurra!
Men det var väntat för jag har pluggat riktigt hårt så jag förväntade mig ett bra resultat. Men jag hinner inte vara glad så länge för nu är det dags att plugga till nästa prov…och nästa.
Har ni märkt att det aldrig verkar vara nog i skolan. Man ska prestera varje dag. Och skulle man ha en dålig dag eller vecka så sjunker betygen som en ubåt. Det är knappt att man får göra ett misstag annars så havererar ens framtid.
Aldrig är det någon som undersöker hur eleverna mår på skolan. På nyheterna kan man höra om den dåliga arbetsmiljön på den ena företaget efter den andra – men ingen undersöker hur arbetsmiljön för elever ser ut.
Flera elever upplever betygshets och mår dåligt p.g.a detta och får som råd att slappna av samtidigt som lärarna står framför oss i klassrummet och berättar om hur betygen påverkas om vi begår minsta lilla misstag. Tala om att lärarna har skapat ett arbetsmiljöproblem för oss elever.
Senare på dagen jäktade vi iväg till gympan men var det någon där? Nä!
Någon hade glömt bort att meddela att gympalektionen var inställd p.g.a sjuk lärare. Alltså fick vi en håltimma till.
Ännu en håltimma på alla andra. Det kan tyckas trevligt med håltimmar men då ska man komma ihåg att inga lärare tar hänsyn till detta på proven. Så en håltimma kan medföra att kunskapen du borde ha haft för att lösa en uppgift gått förlorad – och det påverkar betygen.

gymnastik

Men man får vara glad att man fick ett A på NO-provet.
Nu får jag sätta mig ner och fortsätta plugga…

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar