z35W7z4v9z8w

2016-12-03

Innebandy - Orolig och Ont i magen

innebandy

Idag har varit en bra dag. Det var en bra dag i skolan och efteråt gick jag hem ensam då jag behövde räkna lite matte. Det är lite mycket just nu men massor av ämnen som jag måste träna på inför kommande prov. Men just nu sitter jag och är orolig och har ont i magen. Det som gör mig orolig är att våran innebandyklubb har kallat till föräldramöte ikväll och alla spelare ska närvara.
Vi har haft problem med närvaron på träningar och matcher. Senaste matchen fick vi ställa in eftersom så få hade anmält sig för att spela. Förra året tog jag en time-out då jag fick väldigt ont i knäna och vaderna. När jag nu har bestämt mig för att satsa detta året vore det ledsamt om vårat lag blev nedlagt. Det är vad jag är orolig för ska ske.
Men samtidigt skulle jag förstå om våra tränare tröttnat på oss. Varför ska de ställa upp om vi i laget inte gör det.
Tyvärr så är inte vi så tajta i vårat lag. Trots att vi har tränat och spelat ihop i flera år så känns vi inte som ett team. Alla spelar för sig själva och vi förlorar flertalet matcher vi spelar. Jag vet inte om detta är ett fenomen som finns i alla tjejlag?
Det finns olika grupperingar i laget och man håller sig närmast sin grupp, men laget känns inte som en enda enhet.
Dessutom fick de som var duktigast i laget erbjudande att spela med seniorlaget vilket kändes trist eftersom vi andra kände oss värdelösa. Istället för att satsa på juniorlaget kändes det som att man ville splittra det.
Nåväl! Ikväll får vi höra vad de vuxna har att berätta för oss, men jag känner i magen att det inte kommer att bli roligt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar