z35W7z4v9z8w

2016-12-03

Shopping på Marieberg Galleria

När jag klev in på Marieberg Galleria såg det ganska tomt ut. Trots allt så är det ju Söndag och då brukar det vara smockfullt på köpcentret. Det kändes ganska läskigt och jag skulle inte ha blivit förvånad om det helt plötsligt dykt upp en massa zombies runt hörnet. Men så började jag se levande människor som klev ut ur butikerna…PUHHH!

Marieberg Gallerie

Nu börjar man se att julen är på gång. Julskyltningen på köpcentret har sett likadan ut i 3 år nu och jag tycker att det är dags för gallerian att börja tänka om och tänka nytt. Visst! Det är mysigt men köpcentret tjänar ju massor av miljoner, så lite nyheter i julskyltningen borde de väl ha råd med – snåljåparna.

Marieberg Gallerie

Men jag gillar isbjörnen, den kan dom få ha kvar…och den glittrande träden bakom. Jag skulle inte haft något emot att ha det trädet hemma hos oss istället för en julgran. Det skulle vara riktigt coolt.

Marieberg Gallerie

På BikBok hittade jag ett par Groupie Flex 99 Jeans för 499 Kr som jag köpte. Dom satt riktigt bra på mig och var riktigt snygga. När jag betalade sa tjejen i kassan att jag inte skulle använda sköljmedel vid tvätt för annars skulle elasticiteten i byxorna släppa och de skulle bli slappa och stora. Dessutom skulle jag tvätta byxorna i 30 grader.
Va! Blir kläder ens rena i 30 grader? Varför inte tillverka kläder som går att tvätta?
Jag skulle köpa två par byxor men valde att köpa 1 par. Först vill jag veta att byxorna går att använda och tvätta innan jag kastar bort 499 kronor till.

Marieberg Gallerie

Jag besökte även Cubus och köpte ett par riktiga jeans som gick att tvätta på riktigt. Hahaha!

Marieberg Gallerie

Därefter var det dags att inhandla ett par snygga och funktionella vinterkängor och jag tittade på en massa men hade svårt att bestämma mig för ett par. Och efter att ha plöjt igenom alla skobutiker gav jag upp. Jag får åka hem och fundera på vilka kängor jag vill ha. Allt blir genast mycket knepigare när man hittar flera par som man tycker om.

Marieberg Gallerie

Utomhus hade det redan börjat skymma men det gjorde att julbelysningen på träden såg riktigt trevligt ut. Nu bär det av hemåt för lite film och söndagsmys.

Marieberg Gallerie


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar