z35W7z4v9z8w

2016-12-03

Sean Banan livar upp första advent i Kumla

Blogginlägget skapades:


Idag firade jag första advent med Sean Banan på Kumla torg.


Tanken var att vi skulle åka till Örebro men min lillasyrra fick nys om att Sean Banan skulle uppträda på Kumla torg och då var det kört. När min lillebror Philip hörde att hans största idol skulle komma till Kumla då kvittade det vad jag tyckte. Det var bara att pallra sig iväg till centrum och tränga sig in bland folkmassan för att se och höra Sveriges största entertainer Sean Banan. Och visst! Det var riktigt underhållande, det kan jag hålla med om men det var inte detta som jag såg framför mig när jag tänkte på julmarknad på första advent. Det som var riktigt roligt trots allt var alla små barn som hade lärt sig Sean Banans rörelser och som imiterade honom. Det var en riktig sötchock. I övrigt så var det sig mesta likt på första advent. Någon sålde granris, det fanns ett stånd där man för 50 kr kunde dra ett gosedjur med ett rep och ett stånd som sålde munkar och marknadsgodis. Det var knappt värt att titta i skyltfönstren.


Tidigare under dagen var vi och firade mormors syster som fyllde 70 år och mormor hade bakat både smörgåstårta och en massa kakor. Här nere kan ni se hur jag har proppat munnen full med godsaker. Sorry för den dåliga bilden – till min ursäk är att det inte var jag som tog den.


När vi hade fikat klart och sjungit ”Ja må du leva” ja då var kalaset de facto över för mig och Linnéa. Resten av kalaset satt vi vid ett hörn och längtade efter att få åka hem. Linnéa blev till och med så uttråkad att hon somnade i en soffa. Då förstår ni nog säkert hur livat den här festen var.


Nu så är det dags för mig att krypa till kojs för i morgon är det skola! God natt alla fina läsare!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar