z35W7z4v9z8w

2016-12-03

Queen – I want to break free på en Gayageum av Luna Lee

Jag älskar musik! Ja vem gör inte det?
Själv spelar jag Cello, Gitarr och Piano. Dessutom sjunger jag solo och i kör. Men idag fick jag lära mig att det finns ett instrument som heter Gayageum (även Kayagum). Gayageum är ett traditionellt Koreansk instrument som är gjord i trä och har minst 12 strängar.

http://elincabadak.blogspot.se/

Av ren slump när jag surfade på nätet och sökte efter en låt med Queen (I want to break free) såg jag en video med en koreansk tjej vid namn Luna Lee som spelade just den låten på en Gayageum. Gissa om jag blev imponerad!
Först blev jag imponerad av instrumentet. Därefter blev jag imponerad av Luna Lee!
Se och hör videoklippet med henne. Hon spelar en massa kända & okända låtar på sin Youtube-kanal.


Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att hon är helt fantastisk!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar