z35W7z4v9z8w

2016-12-02

Fresh Food i Kumla

sovrumsrenovering

Hemma sprider sig dammet och lägger sig precis överallt. Mamma & Pappa renoverar ett rum och trots att dörren till rummet är stängt lyckas dammet efter slipning sprida sig i huset. Så igår kväll bestämde vi att vi äter ute.
Jag bestämde att vi skulle äta på Fresh Food i Kumla, men pappa var inte så lycklig över det. ”Äsch” Dom har ju bara sallad där” klagade han, men i demokratisk ordning röstade vi ner honom och åkte dit.


Fresh Food

När pappa sedan såg att det fanns hamburgare och Fish & Chips så blev han genast lyckligare.
Visst, pappa äter sallad men han tycker inte att sallad är något han vill äta när han äter ute, och nu kunde han beställa en saftig burgare istället.

Elin Cabadak

Av någon anledning fick jag maten först, och resten av familjen fick vänta ganska länge på maten. Jag äter inte fort men jag lyckades nästan äta upp all min mat innan de kom ut med resten av beställningen. Mamma beställde samma sallad som mig men fick vänta bra länge innan hon fick den.

Linnea Cabadak

Linnéa blev ganska upprörd av att vänta så länge och lyckades dricka upp sin dryck långt innan maten äntligen kom. Vad var det som gjorde att det tog sådan tid att laga maten. Det mesta på Fresh Food är ju prefabricerad. Ingenting lagas från scratch så det är ju bara att värma upp och servera!


Fresh Food

Det kunde ju inte berott på att det var fullt med gäster på restaurangen, för förutom våran familj så satt där ytterligare två personer.
Nåväl! Till slut kom de ut med hamburgaren, de två pannkakorna, salladen och kycklingfilén och nu fick även resten av familjen äta sig mätta.
Linnéa tyckte kycklingen smakade konstigt och ville inte ha mer, Philip tyckte pannkakorna var äckliga och åt av Linnéas pommes frites, Pappa tyckte hamburgaren smakade riktigt bra och mamma gillade salladen. Det var inte så illa 3 av 5 gillade maten.
Vi avslutade restaurangbesöket med att larva oss med Snapchat-filter och hör ser ni mig och mamma posera som två äldre damer.

Snapchat


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar