z35W7z4v9z8w

2016-12-01

Slappar-lördag och Shopping

Idag var en riktig slappar dag. Igår var jag på fritisgården till kl 23.00 och efter det åkte vi hem till en kompis där jag sov över. Det blev riktigt sent innan vi somnade och idag vaknade vi runt kl 11.00.

Vi segade oss upp och åt gick sedan tillbaka till sängarna och slappade några timmar till.
Först kl 15.00 lyckades vi klä på oss och sminka oss så att vi såg ut som normala människor.

Sedan ringde mamma och sa att familjen skulle till köpcentret för att kolla efter en ny diskmaskin. Våran diskmaskin slutade fungera igår och pappa sa att han inte ville handdiska på nytt.

Förra gången när vi renoverade i köket så klagade han på ”ont i ryggen” när han diskade för hand.

Media Markt

Vi började med att besöka Media Markt och medan föräldrarna kollade diskmaskiner så spanade jag in den nya iPhone 7. Den är ju så himla läcker…men svindyr.

Köksassistent

Efter någon timma tröttnade jag på att vänta och hittade föräldrarna vid köksmaskinerna. Mamma gillade de nya maskinerna medan pappa sa att vi redan hade en som fungerade bra. Sedan gick vi förbi vattenkokarna och mamma tyckte att våran vattenkokare behövde bytas ut, men pappa höll inte med. Det slutade med att vi inte köpte vare sig en köksmaskin eller en vattenkokare.

vattenkokare

Men vi köpte en ny diskmaskin, med frakt och installation.
När vi var klara bestämde vi att vi skulle käka så vi åkte till Burger King. Burger King på Marieberg Galleria i Örebro är en av de minst populära snabbmatsrestaurangerna i stan. Det är knappt en människa på restaurangen. Jag vet inte vad det beror på men antagligen är det på grund av de smaklösa hamburgarna.

Burger King

Grillat behöver inte alltid betyda att det är gott. Av någon anledning så är Burger Kings mat smaklöst. Nu har jag provat både kyckling, sallad och hamburgare där och det är inget man höjer ögonbryna åt. Smaklöst!

Burger King

Vi blev i alla fall mätta men jag vet inte om vi åker dit nåt mer. Maten på MAX smakar bättre. Men om jag får välja så äter jag helst wokad thai-mat.
Nu är det dags för mig att sova för imorgon har jag innebandy-match i Surahammar. Och då ska vi vinna!!!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar