z35W7z4v9z8w

2016-12-02

Min klocka har äntligen kommit

Äntligen har min klocka kommit! Jag ville köpa en ny klocka för några månader sedan och såg att Michael Kors skulle sälja en retroklocka i begränsad upplaga. På vinst och förlust registrerade jag mig men trodde att det var kört!

Klocka

Men så kom det ett mail och det visade sig att jag lyckats bli den 273:e beställaren av de 500 klockor som skulle tillverkas. Så på min klocka finns numret 273 samt att man fick sitt namn ingraverad om man önskade det. Klockan kostade 3500 kronor och jag kunde beställa den eftersom jag fick pengar istället för presenter när jag fyllde år.
Jag hittade och köpte klockan från Michael Kors hemsida.
Min gamla klocka är också snygg men har börjat bli sliten och matt. Jag har haft den i 3 år och fick den i födelsedagspresent. Jag har kvar orginallådan och kvittot och kan se att den köptes 2011-06-13 och kostade då 1539 kronor. Jag älskar den här klockan och kommer att ha kvar den så länge jag lever

Klocka

Det som är trist med dagens klockor är att allt är elektronik. Jag ville inte ha en smart-watch utan en riktig klocka med riktigt urverk inuti skalet. Man ska kunna vrida upp urverket och höra hur det tickar.
Men det är bara vad jag själv tycker.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar