z35W7z4v9z8w

2006-06-18

20060617 En dag på barnens Ö

När Linnéa och jag vaknade idag började vi med att brottas i mammas och pappas säng.

Därefter åt vi frukost och gick ut för att äta glass. Det var 24 grader varmt Kl 09.00.

Vi hade bestämt dagen innan att vi skulle åka till barnens ö i Örebro för att titta på djuren (getter, hästar, kaniner och lustiga höns).
Jag somnade i bilen på vägen dit...det gjorde Linnéa också.

Vänta! Vi får inte glömma bort att äta äppelpaj på McDonalds.

Örebro är så vacker på sommaren med allt vatten som omger staden.




Och vid vattnet hittar man massor av Kanadagäss. Jag försökte bli fotograferad med dom, men gässen bara sprang iväg.

Vad vackert allting är. Gräset och träden är gröna, himlen är blå och blommorna har massor av fina färger.

Åh! Titta! En get.

Och därborta står en hoppborg.

Vi är äntligen på barnens ö och jag startar med att hoppa in i en elektrisk bil för att ta en rundtur på området.

Men eftersom området är så stort fick pappa och jag kliva ombord på lilleputt-tåget och åka på sightseeing. Det var jättekul och fort gick det.

Tillbaka efter tågresan gick jag till hoppborgen för att studsa omkring en stund.

Sen kom pappa och förstörde allt. Det gick inte att hoppa eftersom hela borgen höll på att rasa ihop.

Jag fick ta mig en svalkande dryck medan pappa fortsatte att hoppa.
Men jag kan avslöja för er att han inte orkade hoppa så länge. Han låg mest ner och pustade ut.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar