z35W7z4v9z8w

2006-06-16

20060616 Plask i barnbassängen

Yapp! Då var det dags igen. 31 grader varmt i luften så det gällde att hitta vatten att doppa sig i.
Men för att orka doppa sig så måste man ha energi, så vi började med att fika.

Sedan kastade jag mig i barnbassängen i Stadsparken (Örebro).

Det finns något som jag tycker mycket bättre om än att plaska i bassängen och det är att duscha. Så jag duschade och duschade och duschade.

Linnéa var givetvis inte sämre. Hon hoppade också i vattnet och vadade runt med pappa och mamma.

Det var kallt i vattnet och trots att Linnéa klapprade med tänderna ville hon ändå inte gå upp.

Men pappa tog till slut upp Linnéa och då började hon att göra konster på gräsmattan istället.

Hon ställde sig upp och vrålade högt, och hon kröp iväg till andra människor som solade på gräsmattan.

Efter att ha badad i minst 3 timmar var det dags att leka i parken en stund, men först var jag tvungen att äta en glass.

Efter att ha stojat runt i Örebro nästan hela dagen, åt vi mat på en restaurang.
Ni må tro att jag var trött. Jag sov en stund i bilen på vägen hem.
Nu är jag hemma och ska lägga mig. Klockan är 20.22 men jag tycker att det är tråkigt att sova, så jag skojar med Linnéa istället och håller henne vaken. Det tycker inte mamma om.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar