z35W7z4v9z8w

2006-06-04

060604 Tivoli Rond 3

Då så. Tivoli Rond 3.
Vi började med att lyssna på Systrarna K som spelade upp scener ur flera Astrid Lindgren sagor. Jag gillade alla, men allra mest Karlsson på taket.

Mamma fick hålla upp mig eftersom det var så mycket folk, men till slut gick vi in och satte oss framför scenen.

Systrarna K var jätteduktiga och alla barnen sjöng med i sångerna.

Stackars Linnéa. Hennes vagn gick inte att köra genom folkhavet, så hon fick lyssna på avstånd.

Efter showen åkte jag och min kompis Ebba massor av karuseller.
Vi åkte Långtradare.

Vi åkte berg och dalbana.

Vi åkte ufot.

Sedan åkte vi motorcykel och gick in i lustiga huset. Pappa fick också följa med, trots att han inte ville.
Till slut sa pappa att jag inte fick åka mer. Biljetterna var slut.
Då fick Ebba och jag popcorn istället.

Linnéa blev kinkig, för hon ville också smaka!

En sådan underbar dag... med massa aktiviteter...och med vackert väder...

Innan vi gick hem för dagen passade vi på att handla på ICA Maxi, och gissa om jag var trött.

Nu har vi just ätit kvälls mat och skall lägga mig. Men plötsligt känner jag mig jättepigg...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar