z35W7z4v9z8w

2006-06-11

20060611 Krångeldagen

När vi vaknade satt dom redan där. På parkbänkarna alltså.
Alkisarna är först på plats och tar upp varenda parkbänk på torget. Och idag var alla halvnakna.

Alkisarna är som flyttfåglarna. På vintern ser man dem inte, men på sommaren är dom plötsligt där...och där...och där.

Hur som helst. Jag åt frukost och tittade på barnprogram på TV:n.

Sedan besökte jag min favorit konditori. Kan ni gissa vilken...

Just det Sveas. Sveas har förresten bytt ägare, men den nya ägaren har lovat att inte ändra någonting. Med andra ord kommer det att vara lika dyrt som förut, och med samma gamla bakverk...
Linnéa är inte speciellt förtjust i Sveas utbud, vilket hon tydligt visar.

Och mamma är inte speciellt förtjust över att jag spiller cola på kläderna.

Men efter att ha sett hur alkisarna dricker, måste jag ju också prova det.


Pst! Det var 28 grader idag igen och efter fikat gick vi till lekparken. Där krånglade jag med mamma och pappa. Till slut blev pappa så arg att vi gick hem med det samma. Jag hann knappt vara på lekplatsen i mer än 5 minuter, innan det var dags att återvända. Jag storbölade hela vägen hem, medan mamma bar mig.

Så går det när man krånglar med sina föräldrar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar