z35W7z4v9z8w

2006-06-02

060602 Barnens Dag i Kumla

Idag klädde mamma sig fint innan hon åkte till skolan. Hon hade presentation av sin C-uppsats i stora Aulan på Universitetet i Örebro. Det var även öppet för allmänheten att lyssna på presentationen.
Jag, pappa och Linnéa fick stanna hemma och hitta på saker att göra. Och pappa kan hitta på en massa bus för oss tjejer.

När mamma kom hem berättade hon att hennes uppsats fick mycket god beröm, och det firade vi med en fika på Sveas Konditori.
Tyvärr blåste det så kraftigt att Linnéa fick hålla hårt i hatten.

Eftersom jag inte har en hatt kunde jag lugnt spana in alla människor omkring mig.

Mamma var nöjd och drack bara en kaffe.

Och pappa såg också nöjd ut, trots allt skägg.

Efter fikat gick vi ned till Kumlasjön där tivolit hade byggts upp.

Det var samma tivoli (Axels Nöjesfält) som jag besökte i Jönköping förra helgen, då vi hälsade på farmor.
Först åkte jag motorcykeln.

Linnéa var arg på mig eftersom hon själv inte fick åka.

Sedan åkte jag flygande ufot.

Och till sist åkte jag långtradaren. Därefter lämnade vi tivolit för dagen och gick till lekparken istället.
I lekparken försökte jag klättra på en stång.

Linnéa tittade fascinerat på mig och undrade om jag skulle klara av att klättra upp.

Visst klarar jag det...med lite hjälp av mamma...

Återigen tog dagen slut och jag fick vemodigt bege mig hemåt för att krypa till kojs.
Fy vad tråkigt det är att sova...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar