z35W7z4v9z8w

2005-07-11

Stadsparken i Örebro

Idag klämde jag tummen i dörren på Sveas Konditori. Det kunde ha gått riktigt illa om inte mamma hunnit reagera så snabbt och sparka upp dörren innan min tumme klämdes ännu mer. Jag fick väldigt ont.
Därför kunde jag inte busa ordentligt på förmiddagen.
När pappa kom hem visade jag honom min skadade tumme och han tröstade mig.
Sedan frågade pappa om jag ville åka ut och plaska lite i lekparken i Örebro.
Yippeee! Självklart ville jag det.
Först åkte vi till en restaurang och åt mat, sedan åkte vi till Stadsparken.
Jag fick snabbt på mig mina badbyxor och sprang det fortaste jag kunde till plaskdammen.

Men innan jag klev in i vattnet gick jag förbi duscharna och illskrek när vattnet strilade över mig.

Det var kul att skrika.
Sedan gick jag i vattnet och sprattlade runt och hade skojigt med de andra barnen. Vi sprang runt och skrek medan vi sparkade vatten på varandra. Jag träffade en tjej där som jag sprang runt med och hade kul.

Till slut ville pappa och mamma att jag skulle komma upp, men jag satte mig i vattnet för att vila.
Jag vilade rätt så länge, men sedan lekte jag ytterligare en stund.

Efter att jag badat färdigt fick jag gunga och åka rutschebana en stund innan vi åkte hem.
Trots att jag var väldigt trött, somnade jag inte förren efter kl 22.40, för jag var ju tvungen att hoppa i sängen en stund också...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar