z35W7z4v9z8w

2005-07-13

Raggarträff på Kumla torg

Idag gick jag och pappa till frisören. Jag klippte mitt hår eftersom det hade blivit så långt. Pappa passade på och klippte sig med. Nu har han också blivit fin i håret.
När vi gick tillbaka hörde jag rockabilly musiken dåna på torget.
Genast sprang jag dit och ropade på pappa att han skulle skynda sig.

Det stod en massa raggarbilar på torget och på scenen spelade några raggare musik.
En gubbe sa att det var veteranbilar, men jag såg att det var raggarbilar.
Alla i Kumla hade samlats på torget och det var väldigt trångt.
Pappa sa att alla smygraggare hade kommit fram.
Men pappa är ju också här, betyder det att han också är en smygraggare?

Mamma kom också ut med Linnéa och åt glass med mig.
Det var jätteskojigt.

När vi ätit upp glassen gick vi närmare scenen, men det var för högt ljud så vi gick tillbaka och lyssnade på avstånd.
Det är kul att det alltid händer så mycket på torget.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar