z35W7z4v9z8w

2005-10-15

20051015 Jag målar

Hej alla!
Idag gick hela familjen till Kumla bibliotek. Det var riktigt kallt ute och pappa ångrade att han inte tagit på sig sin vinterjacka.

På biblioteket fick jag måla med vattenfärg. Mamma tittade på mig medan jag målade och pappa passade på att läsa tidningar.

Jag målade massa teckningar och färgen tog slut väldigt snabbt. Vilken tur att jag hade mamma med mig som fyllde på min pallett med ny färg.

Jag målade fyra olika teckningar men jag vet inte vad de föreställde. Det var bara kul att pensla ut de olika färgerna så att de täckte pappret.

Eftersom morfar fyllde 65 år i onsdags skall jag ge mina teckningar till honom som en present. Vi skall hälsa på honom idag för att fira.
Medan teckningarna torkade lekte jag med dockhuset på biblioteket.

Linnéa lekte med en docka som föreställde katten Findus och ville stoppa den i munnen, men mamma höll ett öga på henne.

Till slut hade mina teckningar torkat så vi kunde bege oss hemåt igen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar