z35W7z4v9z8w

2005-10-10

20051010 Middagskorv med tacobönor

När pappa kom hem från jobbet idag lekte han en stund med mig och Linnéa. När vi hade busat en stund frågade han mig om jag ville hjälpa honom att laga mat.
Självklart svarade jag.
Vi skulle laga middagskorv med bönor i tacosås.
Först hjälpte jag pappa att blanda kryddor i tomatsås, och därefter lade jag i bruna bönor och kikärtor i såsen.

Medan bönorna puttrade på spisen hackade jag middagskorven med en slö kniv. Pappa ville att jag skulle skiva korven, men jag valde att hacka den i småbitar istället.

Jag satte potatis i en kastrull och medan de kokade, sprang jag runt med pappa och lekte kurragömma. Vi sprang och sprang så jag blev jättetrött. Men det var skojigt.
När vi skulle äta var jag så trött att jag nästan somnade vid matbordet.

Stckars Linnéa fick inte smaka på min goda korv, men hon såg ut att vara lika glad för det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar