z35W7z4v9z8w

2005-08-14

Clownen Elin

Mamma hade redan förra veckan berättat att vi skulle åka in till Stadsparken i Örebro för att vara med på Trädgårdens Dag.
På vägen in till Örebro såg jag McDonalds och ropade "Dit vill jag gå".
Pappa tittade på mamma och var inte så glad över detta, men till slut åkte vi dit.

"Du äter ju inte maten" tjatar pappa. Han tycker att vi slösar bort pengar, eftersom jag bara äter 6 pommesfrites och tar ett bett på hamburgaren.

Efter vi hade ätit åkte vi vidare till Stadsparken.

Det var massa människor i parken och det var svårt att ta sig fram.
Trollkarlar trollade, långa män gick på styltor och clowner busade med barnen.

Jag vill ochså vara en Clown.
Pappa pratade med en av tjejerna som trollade och hon målade mig till en clown.

Tjohoo! Titta! Clownen Elin.

När vi vandrat runt bland alla stånden, och smakat på olika saker gick vi till lekparken. Där låg vattenpoolen, men pappa sa att vi inte hade några badkläder till mig.
Först blev jag ledsen, men så tänkte jag "Vem behöver badkläder, när man kan bada naken"

Plask plask, skvätt skvätt. Vad kul det är att bada.

Det är bara ett problem när man badar...clownmasken rinner av.

När jag badat en stund sprang jag över till lekparken där jag lekte med andra barn.

Men som vanligt tar alltid det roliga slut för tidigt.
Trots att vi hade varit ute i flera timmar, skulle jag ha kunnat leka i flera timmar till, men pappa och mamma ville åka hem.

Hej då. Vi ses snart!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar