z35W7z4v9z8w

2013-05-15

Elin Cabadak åker Berg & Dalbanan GateKeeper

När jag blir stor ska jag arbeta som kontrollant av Berg & Dalbanor. Jag ska åka runt i världen och testa alla nya åkattraktioner och sätta betyg på dem.

Jag älskar Berg & Dalbanor. Jag fullkomligt älskar dem. Om jag fick skulle jag åka dem varje dag. Jag har anmält mig som teståkare och får inbjudan till olika evenemang för att testa nya berg och dalbanor. Den senaste jag provade nyligen var en riktig fantastisk bana som heter GateKeeper.

GateKeeper är en åkattraktion i stål tillverkad av Bolliger & Mabillard. GateKeeper har världens längsta inversion på 52 meter dvs man åker upp och ner under den sträckan. Banan är 1,269 meter lång, 52 meter hög och högsta hastigheten är 108 km/h. Det tar 2 minuter och 40 sekunder att åka hela banan.

Mitt betyg: 10 poäng av 10. Alla borde åka den...Nu!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar