z35W7z4v9z8w

2014-10-12

Läskiga döskallar till Halloween

Fredagen den 31 oktober firar man Halloween i USA och i Sverige har vi under många år firat Alla helgons dag som i år är den 1 november.
Men sedan flera år tillbaka har svenskarna också börjat fira Halloween, varför vet jag inte, men många vuxna säger att det beror på pengar. Att köpmännen vill tjäna pegar. Och köpmännen tjänar massor av pengar på Halloween, cirka 1 miljard tjänar dom på en enda dags Halloweenfirande.
En Halloweentradition bland barn är att klä ut sig i spökkostymer, och gå runt i kvarteret för att be grannarna om bus eller godis, men i vårat kvarter klär barnen inte ut sig, dom kommer i vanliga kläder och tigger godis men helst vill dom ha pengar.
Själv klär jag inte ut mig då det är enklare att köpa billig godis på Ica Maxi.

Men jag tycker om Halloween. Jag gillar att klä ut mig oc gå på Halloween party, mest för att det är kul att umgås med kompisar.
Men jag gillar också Halloween-godis, speciellt om godiset ser läskigt ut!

Några som vet hur man gör läskiga godisbitar är Ruth och Sira Garcia. Dom har designat choklad-döskallar där man kan se hjärnor sticka ut. Det ser riktigt läskigt ut men jag antar att det smakar gott.

Och tycker man inte om choklad så finns döskallarna även i vit choklad med fruktsmaker.
Och tycker man inte att döskallar är läskiga så kan man köpa avhuggna barnsben.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar