z35W7z4v9z8w

2014-10-04

Falska döva tigger pengar i Kumla

Igår fredag 2014-10-03 var jag på väg till Ica Maxi i Kumla då en man kom fram till mig och sträckte fram lappen som ni kan se här nere.
Han utgav sig för att vara både döv och stum genom att peka på munnen och öronen och genom att skriva upp sitt namn på listan skulle jag visa stöd för en organisation för döva och hörselskadade.

Men han gjorde ett stort misstag! Innan han kom fram till mig såg jag honom hoppa ur en bil och prata
med två kvinnor som satt i bilen. Så han kunde varken vara döv eller stum.

Den enda slutsatsen jag kunde dra var att det var en bedragare.

Och precis som jag misstänkte så ville han ha pengar. Han blev förvirrad när jag tog pappret för att titta på den och då såg jag att man skulle skriva namn, postnummer och stad. Dessutom fanns det en rad för donationer. Några rader var redan ifyllda och antagligen har några stackare betalat pengar till dessa bedragare.

Jag skrynklade ihop pappret, lade den i fickan och gick in på Ica Maxi.

Så en varning till alla Kumlabor. Donera inga pengar till bluffdöva bedragarna.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar