z35W7z4v9z8w

2012-02-20

Vinterlov 2012 Dag 1

Första dagen på vinterlovet eller sportlovet och man vill använda det gamla namnet. Vi vaknade tidigt och gick till Kumlahallen för att bada och simma.

Vi var där i flera timmar och det fanns knappt några människor där förutom gamla gubbar som gick mellan bastun och duschen.


När vi såg ut som russin i ansiktet var det dags att sluta bada. Utanför badhuset hittade Philip en isbana och vi åkte där en stund tills pappa tyckte att det var dags att gå vidare.


På vägen hem visade vi Philip en massa konster som "inte nudda marken" och andra roligheter.


Vi lämnade våra badkläder hemma och åkte in till Örebro med tåg. Linnéa ville stanna hemma i Kumla men jag övertalade henne att vi skulle till Örebro.


Vi besökte Innebandybutiken på Engelbrektsgatan 5 och jag provade en massa innebandyklubbor. Jag hade innan bestämt mig för att köpa en gul klubba men när jag såg alla dom andra färgerna ångrade jag mig.


Istället köpte jag en Salming Aero 35 som var blå och mycket snyggare än dom gula klubborna. Pappa
tyckte inte att klubbladet var bra så killen i butiken fick byta ut bladet till en Salming Cypher M. Så istället för ett blått blad fick jag ett gult. Gult och blått, precis som i svenska flaggan.


Jag köpte också ett par gula UNIHOC skyddsglasögon. Dom är jättefina. Nu slipper jag skada mina ögon
när vi spelar innebandy.


I Örebro mötte mamma upp oss och vi gick till McDonalds för att äta hamburgare. Philip var så trött att
han blev stört omöjlig att hantera. Han vrålade och sjöng jättehögt och det var så pinsamt.


Nu är vi äntligen hemma och vi är alla jättetrötta. Klockan är mycket och det är dags för oss att lägga oss.

God natt önskar Elin Cabadak

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar