z35W7z4v9z8w

2013-04-30

Valborg 2013 i Kumla - Bilder

Valborg 2013 i Kumla, Kumla kommun. Jag (Elin), Linnéa, Philip och pappa gick ner till Kumlasjön för att fira Valborg.
Vi började friskt med att kasta oss i hoppborgen för att hoppa högt och lågt. Tyvärr fick vi bara hoppa i 10 minuter för det var vad 25 kronor räckte till.

Vi köpte kanderade mandlar och knaprade på den medan vi väntade på att bågskyttarna skulle tända eld på valborgsbrasan. Första försöket gick inte så bra. Andra försöket gick inte heller så bra. Men tredje gången gillt lyckades de skjuta en eldpil på brasan.

Vi fortsatte sedan med att åka karusell medan elden brann. Även karusell-färden var kort men rolig. Philip ville fortsätta att åka, men pappa tyckte att det räckte med en gång. Så istället tog vi en promenad runt Kumlasjön för att tilla på valborgsbrasan.

Och så var det dags för våran foto-posering. Här är jag och Linnéa tillsammans med några nallebjörnar. Fint va!

Linnéa hittade ett träd som hon ville klättra i och det hade vi andra inget emot.

Linnéa var stolt över att ha kommit högt upp i trädet. Pappa var däremot lite orolig...det var ju trots allt rätt så högt upp.

Här är jag cirka 2 meter över marken. Hur kommer jag ner?

Valborgselden brann ner ganska snabbt. Efter ca 20 minuter var den nästan helt nerbrunnen. Linnéa misstänkte att kommunen använt sig av fuskved.

Pappa ville att vi skulle posera för en bild, men Linnéa som ville ha popcorn tyckte att han slösade bort våran tid. Därför blev hon ganska sur, som ni ser på bilden.

Till slut fick Linnéa sin popcorn medan jag och Philip fick varsin sockervadd. Jag fick en sockerchock men lyckades äta upp allting, medan pappa fick äta upp Philips.

När vi kom hem avslutade vi kvällen med jordgubbar och glass. Mums!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar