z35W7z4v9z8w

2013-04-17

Försäljning av majblommor i Kumla

Igår började jag att sälja majblommor. Redan första dagen sålde jag en hel del men idag gick det trögare. Överallt gick det ungdomar som försökte att sälja sina blommor men många hade sina väskor fulla.
Jag var ute med min klasskamrat Melinda och vi gick runt och ringde på hos en massa men de flesta sa
att de skulle köpa majblommor av sina barn eller barnbarn.
Eftersom det gick så trögt idag bestämde vi oss för att köpa en glass och njuta av livet istället.

Jag har gjort en video också men jag märkte att jag hade varit lite slarvig. Om ni tittar noga kommer ni att hitta misstaget.



Pengarna vi får in går till våran klasskassa och förhoppningsvis lyckas vi sälja så mycket att vi kan planera en resa till Boda Borg.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar