z35W7z4v9z8w

2006-03-01

20060301 Olyckan

Idag var jag ute ock lekte med mina kompisar. Plötsligt krockade jag med min kompis Sara och gjorde mig riktigt illa.
Jag slog mina tänder mot Saras huvud så att tre av mina tänder blev lösa.
Det gjorde ont och det blödde mycket.
Pappa fick hämta mig med bil och körde mig direkt till akuttandläkaren.
Jag fick vänta länge hos tandläkaren innan dom tog in mig, det var flera barn som hade gjort sig illa i tänderna.
Tandläkaren tittade på mina tänder och sa att tre tänder var lösa, och att jag inte fick hoppa, tugga eller borsta tänderna på två veckor. Om jag hade tur kanske tandrötterna inte hade bivit skadade.

Jag ska tillbaka till tandläkaren igen om två veckor, och då ska vi se om tänderna läkt bra.

Det var ju tur i oturen att jag och Linnéa fick paket idag med en rolig giraff. Då blev jag lite glad ändå, trots att jag hade ont.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar